Wednesday, December 8, 2010

My new Hobby

my sister's wedding

One more edited by me

Tuesday, December 7, 2010

Pictures mania

baru cube nak edit2 gmba pakai adobe photoshop cs4
kualiti gamba kreng sbb pakai camera handphone sony ericsson k660i je huhu


KLCC


kajang silk highway

Sg Tekala recreational park

Masjid besi Putrajaya

Sunday, December 5, 2010

tag lagi

Tag lagi thank you la ye cicak kobeng sbb mengtag saye lagi hahaha
nak jwb tag ni tapi ade plak syarat-syarat die huhuhu

ni die syarat-syarat die (mmng banyak songeh la sape yang buat tag ni hik3 :


  • Mula2, masukkan SEMUA (semua lagu faham? SEMUA! Jangan nak pilih2 k?) yang korang ade kat dalam lappy tu ke dalam playlist Winamp or Windows Media Player or VLC or Gom Player or apa2 je la yang buleh putarkan lagu korang tu :D
  • Make sure yang play mode korang ialah SHUFFLE.
  • Then, jawab 20 soalan ni mengikut setiap tajuk lagu yang korang dengar tu.
  • Korang kenalah explain sikit2, or ciput2 pasal lagu tu dengan soalan2 yang dilontarkan (perahla otak tu sikit ya^^)
  • N, kalau nak jawab soalan seterusnya, klik next punye lagu la. :)
tambahan
  • nk tambah satu syarat- kalau korang rase lagu tu tk bersesuaian ke hape ke sile la shuffle sampai sesuai yek hek3~

baik lah nk jwb da ni hek

1. If someone says "is this okey?", you say?
Tearin' up my heart-NSync
da shuffle tetibe kluar lagu ni hahaha

2. How would you describe yourself?
Muzik-4Minute
aku suke denga lagu ni hehehe~itu lah aku hek3

3. What do you like in a guy/girl?
Try-Asher Book
kalo suke jom same-same cube hek3~


4. How do you feel today?
TTL2- T-ara & supernova
feelling gembira hari ni yeah~!!


5. What is your life's purpose?
I Know You wont- carrie underwood
zZzZz....

6. What is your motto?
A whole new world-OST DISNEY aLLadin
aku suke denga lagu ni sbb muzik die best yuhoo

7. What do your friends think of you?
I'm yours- Jason Mraz
erk...

8. What do you think of your parents?
island in the sand-weezer
my whole world lek~


9. What do you think about very often?
unikl- nakhoda kemajuan
oh result ku~!!


10. What is 2+2?
this I promise you-Nsync
Ipromise the answer is 4 yeah~~


11. What do you think about your best friend(s)?
I drive myself crazy- Nsync lagi~
korang mmng drive myself crazy laaa hahaha


12. What do you think of the person you like?
Nobody- wonder girls
nobody~nobody but you~!


13. What is your life story?
Live your life - rihana ft TI
live your live~!!!


14. What do you want to be when you grow up?
Billionaire-travie mccoy ft bruno mars
paham2 sendirik haha

15. What do you think of when you see the person you like?
kau bukan aku- tilu
apakah~??


16. What will you dance at your wedding?
Hero-enrique iglisias
sbb lirik first die ( would you dance if I ask you to dance) wakaka


17. What will they play in your funeral?
surah Yaasin
insaf2

18. What is your biggest fear?
I need to know-Marc antony
blupp blupp

19. What is your biggest secret?
because of you- after school
arghhh..

20. What will you post this as?
Just want you to know-back street boys
just want to let you all know lah


Sunday, November 28, 2010

Tag from Ichaq

YOU ARE SWEETER BLOGGER LIKE CANDY



1. Follow her blog.
Done

2. Paste the award given
Already done haha

3. It must start the entry with this title:

YOU ARE SWEETER BLOGGER LIKE CANDY

Also done haha~

4. Tag 5 your blogger members.



Saturday, November 20, 2010

troll lagi ish3~

salam...
rajin pulak nak update blog
maklumlah tengah cuti panjang boring-boring
update blog buka FB tu je la yang tau

macam ni la dipendekan cerita
tadi saya baru lepas bace blog seseorang. Dia menyampaikan pandangan dia
terhadap sistem pembelajaran dekat Malaysia
kalau die ada pandangan mesti la orang laen pon ade pandangan kan??

okay ni pandangan saya pula..
saya tak nak tulis panjang-panjang lebar ngatok pula
orang lain nak baca

Dalam blog tu banyak bercakap pasal otak orang Malaysia ini
ibarat otak yang tk boleh berfikir dengan sendiri.. sebagai contohnye
pelajar-pelajar sekolah ni banyak bergantung kepada buku teks
yang dibekal
seolah-olah kita tk diajar untuk menganalisis maklumat
cuba anda bayang kan kalau dekat sekolah tak ada buku teks dan sukatan pelajaran..
o.k sebagai contoh:

cikgu masuk kelas melenggang selapas itu dia tulis tajuk kat papan hitam belajar sendiri
akses la maklumat tu sendiri berdasarkan tajuk yg die dah bagi kalau tk faham pon cari
dalam buku kalau tk faham juga pandai-pandai la sendri janji exam semua lulus

kalau macam itu la sistem pembelajaran kat Malaysia hacur budak-budak.
seddangkan yang dah bagi buku pun tk dibaca ini pula suruh cari sendiri
sebenarnya lah kan buku-buku dan sukatan pelajaran tu cume dibuat untuk tongkat sahaja
bukan la disuruh pelajar-pelajar sekolah ikut bulat-bulat

sebagai contoh:

"dalam satu soalan die tanye kenapa kalau kita tampar org~org tu rasa sakit"
then jawapan die tk de dalam buku teks sekolah tak ada jawapan dia..
itulah tugas seorang pelajar sebenarnye mencari jawapan lebih dari berpandukan
buku teks sekolah sahaja dan terima bulat-bulat apa yang ada dalam tu
sekolah tak buat library tu saje-saje untuk student melepak buat bising~

"there's lot of knowledge in there so it's students obligation to extract them"

ada ke cikgu-cikgu sekolah cakap
"awak jangan bace buku lain~bace buku teks je"
sepanjang saya belajar kat sekolah smpai la ke universiti
tak de pula cikgu cakap macam tu
tak tau la dekat tempat lain kalau ade rasanya cikgu tu dah gila
dan wajib dicampak kedalam gaung

sebenarnya semua ini berbalik pada student..
pupuk nilai minat untk belajar dan minat untk baca lebih dari yang diajar dekat sekolah.

Teringat cikgu saya ckp dulu

"cikgu dekat sekolah ini hanye boleh membimbing~ yang selebihnya awak kena usaha sendiri"
ibarat seekor unta bersama pemiliknya ditengah-tengah padang pasir.. pemiliknya hanya membawa unta itu ke kolam behampiran tetapi terpulang lah sama ada unta itu nak minum atau pun tak

tapi kalau berdasar kan org Malaysia ni kalau org bimbing macam mane sekali pun
kalau tak ada minat nak belajar tu tak jadi jaga

sebenarnye semua berpandu pada sikap kita
sebab apa org putih bole berjaya walaupun tak ade exam penting??
sebab diorang minat belajar
minat membace lebih

sebab apa diorang diorang boleh berjaya tanpa sukatan pelajaran??
sebab diorang minat untk belajar
dan banyak membaca



ada pandangan?? jom kita bincang.